Iš pradžių į šį receptą žiūrėjau kiek skeptiškai. Žinau taisyklę, kad kuo paprasčiau paruošta žuvis, tuo ji skanesnė. Bet aš nebūčiau aš – vis tiek ieškau kažko įdomesnio. Taigi, knygutėj “Mano meniu. Kepsniai”, radau receptuką, kurį pabandžiau. Jau po pirmo kąsnio tariau sau: “nesu valgius skanesnės žuvies!”. Galima pagalvot, kad apskritai nevalgau žuvies, arba esu ragavus nedaug. Bet ne. Žuvį aš labai labai mėgstu. O va žuvies, kuri buvo paruošta šiuo būdu, variantas visiškai man tiko. Na, gal ne pats sveikiausias patiekalas, tačiau skonis tikrai puikus. Apelsinų prieskonis, trapi plutelė ir tirpstanti burnoje žuvies mėsytė. Pasaka.

O jai pasigaminti naudojau:
~500g Molvos. Čia, manyčiau, kažkas panašaus į menkę. Taip pat galima gaminti iš bet kokios šaldytos žuvies filė. Originaliam recepte siūlo naudoti menkę.
4 riekutes “Toste” duonos [galima keist bet kokia skrudinimo/balta duona arba batonu]
ryšulėlį šviežių petražolių
apelsiną

porą šaukštų alyvuogių aliejaus

šiek tiek druskos, pipirų

sviesto, ištepti kepimo indui

Gaminau taip:
Žuvį supjausčiau gabaliukais, dėjau į sviestu išteptą kepimo formą. Nuo duonos nupjausčiau pluteles, pačią duoną supjausčiau nedideliais gabaliukais, petražoles susmulkinau. Šitoj vietoj reikėtų viską susmulkinti virtuviniu kombainu. Na, kadangi tokio neturiu, tai pagalvojau, kad bus gerai ir smulkiai supjaustyta duona. Bet klydau. Taigi duoną ir petražoles susmulkinau blenderiu. Tada dėjau šiek tiek druskos, pipiriukų, aliejų, nutarkuotą apelsino žievelę. Išmaišiau. Taip pat dar galima dėti aitriąją papriką. Šito šįkart nenaudojau. Kitąkart ;)
Taigi, gautą masę dedam ant žuvytės, paspaudžiam šiek tiek. Jei paruoštų trupinukų bus kiek per daug, nesijaudinkit, vis vieną dėkit į kepimo indą. Kepant žuvis išskirs sulčių, o jose ir svieste pakepti trupinukai tikrai bus gardūs. Taip apdėliotą žuvį dedam į karštą [220C] orkaitę, kepam, kol gražiai apskrunda. Tiesa, man tai atsitiko gana greit, taigi sumažinau temperatūrą iki 180 ir pakepiau dar šiek tiek. Garnyrui siūloma patiekti apvirtus brokolius ir šviežias, gaivias apelsino skilteles. Šitas dalykas tikrai labai tiko. Skanumėlis.

Skanaus ir jums, mielieji :)